Opublikowany w: 5 marca, 2020 Opublikowany przez: admin Komentarzy: 0

Ćwicz we własnym domu - Airbrushlab.plNawet dziecko zdaje sobie sprawę, że ruch jest zdrowy – jednakże realia panujące obecnie w Europie i ograniczenia wdrożone w Polsce związane z pandemią Covid-19 nie wspierają regularnym aktywnościom. Nieczynne siłownie, baseny czy fitness cluby kreują nowe aktywności – gimnastykę wykonywaną w mieszkaniu.

Korzystanie z masy własnej – trening w domu

Domowy zestaw ćwiczeń przeznaczony jest nie tylko dla zawodowców, którzy chcą utrzymać wypracowaną uprzednio kondycję, jak również dla początkujących, zdecydowanych zadbać o siebie podczas siedzenia w domu. W domowym zaciszu najczęściej nie posiadamy sprzętu do ćwiczeń – jednak możemy zdać się na ciężar własnego ciała. Istotna jest odpowiednia pozycja oraz poprawna technika powtórzeń – a także zapoczątkowanie każdorazowo treningu rozgrzewką. Musi ona być wykonywana przez ok. 10 min, angażując wszelkie mięśnie i stawy. Do najpopularniejszych ćwiczeń rozgrzewających zalicza się wymachy rąk i nóg, krążenia głowy, ramion, tułowia, skrętoskłony tudzież przysiady.

Ćwiczenia właściwe

Gdy organizm jest rozgrzany, można zabrać się do regularnych zadań. Rewelacyjną opcją jest trening obwodowy, polegający na wykonaniu 1 kolejki danego ćwiczenia i przeskoczenia do kolejnego, aż do skończenia całego cyklu. Obwód może przykładowo zawierać: pompki, brzuszki proste, pady, wykroki, przysiady z wyskokiem czy unoszenie nóg bokiem. Naturalnie wybór realizowanych czynności uzależniony jest od indywidualnych upodobań oraz zamiaru, jaki człowiek chciałby spełnić. Początkowo zalecane jest wykonywanie niedługich przerw na oddech między zadaniami, w późniejszym okresie pożądane będzie robienie ich w jednym ciągu. Jeden obwód powinno wykonać się dwa lub trzy razy, robiąc przerwy po ok. dwie lub trzy min.

Rozciąganie i regeneracja

Po treningu zaleca się regenerację organizmu, oznaczające wykonanie rozciągania ciała zapobiegające kontuzjom. Jest to moment, w którym wyciszamy się po treningu by osiągnąć jeszcze korzystniejsze efekty.

Bardzo istotna powinna być regularność treningów – by praca nad sylwetką przyniosła zauważalne wyniki, zalecane jest ich wykonywanie około dwa do pięciu podejść na tydzień. Konsekwencja sprawi, że każdego kolejnego razu organizm zmęczy się mniej.